Pintsu ja Tutsiku lugemik. Kirjandusõpik 5. klassile. I osa


Poolkõva köide, värviline, 210 × 250 mm, 120 lk, 2018

 

Pintsu ja Tutsiku lugemik on loodud eesmärgiga rääkida ilukirjanduse kaudu hoolimisest, pere ja lemmikloomade hoidmisest ja üldisemalt loodushoiust. Selle keskmes on 2008. ja 2009. aastal ilmunud kahest lasteraamatust tuttav perekond Maikelluke ja nende väikesed sõbrad – kass Pints ja koer Tutsik. Autor tunneb oma valdkonda hästi ja mitmest aspektist. Lisaks ilukirjanduslikele lugemispaladele leidub õpikus ka tarbetekste.


  • Õpiku materjal on jaotatud teemade kaupa – kokku on kaheksa teemat.
  • Igas teemaplokis:
    • sissejuhatav lugu;
    • luuletused ja eri tüüpi lugemistekstid;
    • kirjandusega seotud mõisted;
    • õppekäik muuseumi või teemakeskusesse; 
    • ühe lasteraamatu tutvustus.
  • Mõistete selgitused.
  • Eri raskusastmega ülesanded.
  • Iga lugemispala lõpus üks kirjanduspähkel suuremaks tööks või lisaülesandeks.



 

Pintsu ja Tutsiku lugemik. Kirjandusõpik 5. klassile. II osa

 
Poolkõva köide, värviline, 210 × 250 mm, 240 lk, 2018

 

Pintsu ja Tutsiku lugemik on loodud eesmärgiga rääkida ilukirjanduse kaudu hoolimisest, pere ja lemmikloomade hoidmisest ja üldisemalt loodushoiust. Selle keskmes on 2008. ja 2009. aastal ilmunud kahest lasteraamatust tuttav perekond Maikelluke ja nende väikesed sõbrad – kass Pints ja koer Tutsik. Autor tunneb oma valdkonda hästi ja mitmest aspektist. Lisaks ilukirjanduslikele lugemispaladele leidub õpikus ka tarbetekste.

 

  • Õpiku materjal on jaotatud teemade kaupa – kokku on kaheksa teemat.
  • Igas teemaplokis:
    • sissejuhatav lugu;
    • luuletused ja eri tüüpi lugemistekstid;
    • kirjandusega seotud mõisted;
    • õppekäik muuseumi või teemakeskusesse; 
    • ühe lasteraamatu tutvustus.
  • Mõistete selgitused.
  • Eri raskusastmega ülesanded.
  • Iga lugemispala lõpus üks kirjanduspähkel suuremaks tööks või lisaülesandeks.

 

 

Kunstiajalugu gümnaasiumile, I osa


Kõva köide, värviline, 195 x 240 mm, 216 lk, 2017


Gümnaasiumi kunstiajaloo esimese kursuse õpiku „Kunstiajalugu esiajast realismini“ abil saavad noored teha põneva ringkäigu kunstiajaloo radadel alates esiaja kunstist kuni realismini. Iga õpikus toodud illustratsiooni kohta on lisaks põhiinfole (nimetus, autor, aeg) ka teavet, miks teos tehti või miks on see oluline, mida seal lähemalt vaadata (nii sisu kui ka kunstiline külg), millist rolli on see mänginud omal ajal või hiljem, jne. Teadlikult on loobutud kunstnike teiste tähtsate tööde nimekirjadest juhul, kui neist õpikus rohkem juttu ei ole. Õpikus toodud materjal seostub ka teiste õppeainetega – eeskätt ajalooga, aga ka ühiskonnaõpetuse, kirjanduse ja muusikaajalooga, samuti valikainetega, nagu filosoofia ajalugu, religioonilugu ja kultuurilugu. Õpiku iga peatüki lõpus on rubriik „Mõtle!“, mis kutsub arutlema erinevate kunstiteoste vaheliste seoste ja paralleelide üle.


  • Esimene kehtivale ainekavale vastav kunstiajaloo õpik.
  • Kogenud ja tunnustatud autorid.
  • Väga põhjalik kunstiteose analüüsi osa.
  • Rubriik „Mõtle“ aitab õpilasel teksti üle arutleda ning uut ja vana kunsti seostada.
  • Kunstiteoseid seostatakse ühiskondliku, filosoofilise ja kultuuriloolise taustaga.
  • Lisaks Euroopa kunstile kajastab põhjalikult ka Eesti kunsti.



 

 

Kunstiajalugu gümnaasiumile, II osa


Kõva köide, värviline, 2019

Teise kursuse õpik „Kunst ja visuaalkultuur 20. ja 21. sajandil“ kajastab kunsti alates 19. sajandi lõpust kuni nüüdiskunstini. II osa on õpiku I osa jätk ning selle koostamisel on lähtutud sarnastest põhimõtetest. Õpikus toodud materjal seostub ka teiste õppeainetega – eeskätt ajalooga, aga ka ühiskonnaõpetuse, kirjanduse ja muusikaajalooga, samuti valikainetega, nagu filosoofia ajalugu, religioonilugu ja kultuurilugu. Õpiku iga peatüki lõpus on rubriik „Mõtle!“, mis kutsub arutlema erinevate kunstiteoste vaheliste seoste ja paralleelide üle.


  • Esimene kehtivale ainekavale vastav kunstiajaloo õpik.
  • Kogenud ja tunnustatud autorid.
  • Väga põhjalik kunstiteose analüüsi osa.
  • Kunstiteoseid seostatakse ühiskondliku, filosoofilise ja kultuuriloolise taustaga.
  • Lisaks Euroopa kunstile kajastab põhjalikult ka Eesti kunsti.


Füüsika õpik 8. klassile


Pehme köide, värviline, 210 x 250 mm, 104 lk, 2016


Ladusalt ja muhedalt kirjutatud 8. klassi füüsikaõpiku materjal on vastavalt ainekavale jagatud kaheks suuremaks teemaks: valgusõpetus ja mehaanika.

Valgusõpetuse osa algab valgusallikate ja valguse levimise käsitlusest ning lõpeb optiliste riistade kirjeldustega. Mehaanika osa defineerib esmalt liikumise mõiste ning lõpetab võnkumiste ja lainete uurimisega.


  • Iga teema puhul välja toodud ainult oluline ja paigutatud ühele topeltleheküljele.
  • Teoreetilisele osale järgnevad erineva raskusastmega küsimused ja ülesanded.
  • Teemad iseseisvaks uurimiseks.



 

 

 

Füüsika töövihik 8. klassile


Klamberköide, kahevärviline, A4, 2019


Õpiku kõrval on kogu kaheksanda klassi materjali hõlmav töövihik, mis aitab kinnistada õpiku teadmisi. Töövihiku harjutusi koostades on rõhutatud praktilisi ülesandeid.


  • Eri tüüpi ülesanded teadmiste kinnistamiseks.
  • Praktiliste tööde juhised.
  • Töölehed praktiliste tööde läbiviimiseks
  • Katsete kirjeldused.


Füüsika õpik 9. klassile

Pehme köide, värviline, 210 x 250 mm, 2018

Õpiku autoriteks on Jaan Paaver (elektriõpetuse osa) ja Erkki Tempel (soojusõpetuse osa) ning õpik valmib koostöös Eesti füüsika seltsiga. 9. klassi õpikus esitatakse materjal kompaktsel ja ülevaatlikul kujul, kuid ruumi on ka teaduse, tehnoloogia ja igapäevaelu viidetele.


Miks on vaja uut 9. klassi füüsika õpikut?

  1. Soojusõpetuses ja elektriõpetuses on laialt kasutatavaid elulisi teemasid. Teaduse ja tehnoloogiaga siduvate näidete baasi tuleb uuendada. Näiteks on hõõglamp küll hea abivahend Oehmi seaduse uurimiseks, aga reaalses elus kasutatakse valdavalt LED-lampe. 
  2. Rohkem tuleb arvestada teistes loodusainetes õpetatavate teemadega. Füüsika on teadus, mis suudab ära seletada geograafias juba õpitud teemasid nagu õhumasside liikumine või kasvuhooneefekt. Füüsika õpetajale on see tänuväärne näidete pagas, geograafia õpetajale abi aine õpetamisel. 
  3. Uuele õpikule lisandub palju elektroonilisi materjale: õpikuga tuleb kaasa komplekt arvutisimulatsioone koos füüsikale spetsiifiliste lisavõimalustega. 
  4. Soojusõpetus ja elektriõpetus on ühtede kaante vahel.

Mehaanika

Pehme köide, värviline, 100 lk, 2017

Ümbertootatud mehaanika õpik arvestab gümnaasiumi uuendatud ainekava õppesisu, eesmärke ja õpitulemusi ning on loogiliseks järjeks gümnaasiumi esimese kursuse õpikule „Sissejuhatus füüsikasse. Kulgliikumise kinemaatika“. Õpik on jagatud kolmeks põhiosaks: dünaamika; töö ja energia; perioodilised liikumised.

Õpetajatel on mehaanika õpetamiseks välja kujunenud oma metoodika ja nipid, mida aastast aastasse kasutatakse. Teaduse ja tehnoloogia areng nõuavad siiski oma ja 20. sajandi näidetega on 21. sajandi õpilasi keeruline kaasa haarata. Lainete levimist saab ka praegu illustreerida kivi vette viskamisel tekkivate lainetega. Kui jätta aga sinna juurde rääkimata näiteks gravitatsioonilainetest, siis võibki õpilastele tunduda, et mehaanika on pärit kusagilt kiviajast.

Oleme õpiku koostamisel esile tõstnud füüsikateadmiste rakendamist kaasaegse teaduse ja tehnoloogia saavutuste mõistmiseks, tuues gümnasistidele jõukohaseid ja arusaadavaid näiteid. Tähtsaks oleme pidanud ka füüsika lõimimist igapäevaelu ja teiste loodusainetega. Küsime näiteks, kuidas teatakse, mis on Maa või Kuu sees, st räägime maavärinatest, nii looduslikest kui ka tehislikest.


 

 

 

Sissejuhatus füüsikasse. Kulgliikumise kinemaatika


Pehme köide, värviline, 160 lk, 2017


Gümnaasiumi uuendatud ainekava esimesele kursusele vastav õpik on jagatud neljaks põhiteemaks: sissejuhatus füüsikasse; füüsika uurimismeetod; füüsika üldmudelid ja printsiibid; kinemaatika.

Füüsika gümnaasiumi esimene kursus on olnud õpetajatele väljakutseks, kuna selle materjal on teistest füüsika kursustest abstraktsem ning pakub vähem võimalusi praktiliste tööde, arvutusülesannete või näitlike katsete tegemiseks.

Õpiku autor Indrek Peil lähtus õpiku koostamisel oma praktilisest kogemusest selle kursuse õpetamisel. Välditud on õpilastele üle jõu käivaid või materjali liiga mahukaks paisutavaid teemasid.

Füüsikat kui teadust sissejuhatavate peatükkide järel alustatakse mehaanikaga.


 

  • Teemat avavad näited loodusest ja igapäevaelust.
  • Eri tüüpi ülesanded.
  • Praktiliste tööde soovitused. 
  • Kokkuvõte ja kontrollküsimused teemade lõpus. 
  • Kasutajaindeks, arvutusülesannete vastused ja valemiteleht õpiku lõpus.



 

 

 

Aabits


Pehme köide, värviline, A4, 184 lk, 2015


Aabits pakub algusest peale lugemisõõmu ja põnevust kõigile: nii neile, kel lugemine kooli minnes juba selge, aga ka neile, kes esimesse klassi astudes veel kõiki tähti ei tunnegi. Paralleelselt leidub nii lihtsamaid kui ka keerukamaid tekste; kasutatud on nii suur- kui ka väiketähti. Peaaegu iga lehekülg pakub lisavõimalusi nutikatele ja loovatele lastele.

 

  • Erineva raskusastmega tekstid.
  • Suur- ja väiketähed.
  • Meeleolukad ja lastepärased illustratsioonid.



 

 

 

Aabitsa töövihik


Pehme köide, kahevärviline, A4, 104 lk, 2015


Töövihiku harjutused lähtuvad 1. klassi lapse eakohasest loomulikust huvist mängu ja õppimise vastu. Õpitahet toetab soov samastuda tuttavate tegelastega. Näiteks on töövihiku tegelastel erinev lugemisoskus: Albert oskab lugeda, Lottel on tähed selged ja Brunol lähevad mõned tähed veel sassi. See aitab lastel mõista, et kõik need variandid on aktsepteeritavad, enamik lapsi saab end samastada Lotte või Albertiga või määratleda end kuskil nende kahe vahel.


 

  • Mängulised eri raskusastmega ülesanded.
  • Tuttavad tegelased.



 

 

 

Lugemik. Eesti keele õpik 1. klassile


Pehme köide, värviline, A4, 144 lk, 2015


Teise poolaasta eesti keele lugemikus on kasutatud eripalgelisi tekste eri aegadest: rahvaluulest ja ennemuistsetest juttudest naljakate Leiutajateküla lugude ja tänapäeva lastekirjanduse nüüdisklassikuteni (Andrus Kivirähk, Leelo Tungal, Ilmar Tomusk, Piret Raud jt). Ilukirjanduse kõrval leidub ka tarbetekste. Ilmekust ja rollimängu arendavad lisaks lühinäidendeile ka dialoogil põhinevad lugemispalad. Väga suures osas on lugemispalad seotud loodusega. Oluline teema on eesti kultuurilugu, rõhutatud on rahvaluulet: nii rahvalaule ja -jutte kui ka lühivorme.

 

 

  • Tekstid rahvaluulest kuni tänapäeva lastekirjanduseni.
  • Tarbetekstid.
  • Lühinäidendid, dialoogid.