Jutulinna õppekomplekt 3. klassile

Jutulinna 3. klassi komplekti kuuluvad: eesti keele õpiku I ja II osa, eesti keele töövihiku I ja II osa, loodusõpetuse tööraamat, inimeseõpetuse tööraamat ning matemaatika tööraamatu I, II ja III osa. Komplekti juurde kuulub töökava, kus on õpetajale ideid aruteluks, soovitusi tunni läbiviimiseks, töölehti ja iseseisvaid töid printimiseks ning viiteid lisamaterjalidele. Inimeseõpetuse ja matemaatika tööraamatute juurde on õpilastele automaatkontrolliga iseseisvad harjutused. Sellised harjutused on valmimas ka teiste õppekomplekti materjalide juurde.

Allpool saab iga pabermaterjali lehitseda ning selle kohta rohkem lugeda.


Eesti keele õpik, I ja II osa

Õpik on jagatud kuude kaupa teemadeks, mis järgivad aastaringi, arvestavad rahvakalendri ja pühadega. Muuhulgas tutvutakse iga teema jooksul erinevate ametite ja elukutsetega. Lugemik sisaldab lugemispalu, luuletusi ja näidendeid nii lastekirjanduse klassikast kui ka kaasajast. Oluline koht on meedia- ja teatmetekstidel. Tutvutakse teabekeskkonna ja teabeotsingu võimalustega. Õpikut läbivad ka teemasid avavad pildileheküljed, mis aitavad arendada visuaalse teksti analüüsioskust.

  • Iga teema alguses on lugu Jutulinnast. 
  • Iga teema lõpus on paarislehekülg Jutulinna raamatuklubist.
  • Keeleteemade leheküljed.
  • Loovtööde projektid kogu klassile.
  • Loovtöölehekülgedel on joonistused, tugisõnad, pildiseeriad ja märksõnaskeemid. 
  • Kavad, mille abil õpitakse jutustama, kirjutama ja kirjeldama.

Eesti keele töövihik, I ja II osa

Töövihik on kaheosaline ja tihedalt seotud õpikuga. Iga õpikus leiduva lugemispala kohta on harjutus töövihikus. Töövihiku keeleõppeteemad jätkavad õpikus esitatud keelereegleid ja nendega seotud harjutusi. Keeleõppeteemadele lisanduvad loovtöö harjutused, paaris- ja rühmatööd, harjutatakse kirjatehnikat ning laiendatakse sõnavara.

  • Keeleõppe teemad.
  • Loovtööharjutused.
  • Paaris- ja rühmatööd.
  • Kirjatehnika harjutamise ülesanded.
  • Sõnavara laiendamise ülesanded.

Loodusõpetuse tööraamat

Loodusõpetuse tööraamat on õpilasele aktiivse töötegemise vahend, õppida aitavad joonised ja tekstid, mis saavad lõpliku kuju ülesandeid lahendava õpilase käe all. Õppeaasta esimeses pooles tutvutakse põhimõistete ja -meetoditega, mida järk-järgult rakendatakse ja korratakse. Suurt rõhku on pandud rühmitamisele ehk liigitamisele, mis aitab kujundada süsteemset mõtlemist. Tööraamat järgib riikliku õppekava põhiteemasid. Nendega on lõimitud säästva arengu ehk jätkusuutliku elu põhimõtted, et anda esimese kooliastme õpilasele aimu looduse üldisest toimimisest, lihtsamatest seostest erinevate elusolendite ning elus- ja eluta looduse vahel.

  • Iga õppetükk algab teemat sisse juhatava küsimuse või ülesandega.
  • Ülesannete juurde kuuluvad ka tekstid ja joonised.
  • Mõistete selgituse loomise harjutamine. 
  • Erinevad ülesandetüübid.

Inimeseõpetuse tööraamat

Õppematerjal on koondatud ühte tööraamatusse, mis hõlmab kogu vajalikku inimeseõpetuse ainekava ja riikliku õppekava läbivaid teemasid, sobitudes hästi kooliaasta loomuliku rütmiga. Nii näiteks on enda ja teiste erinevus ning sallivus seostatud sügiseste erinevate tähtpäevadega. Jõulude ja aastavahetuse teema juures käsitletakse ka tuleohutust. Kooliaasta lõpus, mil toimuvad matkad ja ekskursioonid, uuritakse kodukohta, õpitakse reisi marsruuti planeerima ja ka taskuraha kulutamist arvestama.

  • Välditud on negatiivseid näiteid. 
  • Pakutakse sobivaid ja oodatud hea käitumise näiteid.
  • Õppesisu avavad lood, mis on seotud laste igapäevaga.
  • Tööraamatut läbivad eneseanalüüsi leheküljed

Matemaatika tööraamat, I, II ja III osa

Kolmanda klassi matemaatika tööraamat jaguneb kolme ossa: sügis, talv ja kevad. Nii on raamatud õhemad ja kergemad ning neid on ka lihtsam täita. Igas osas leidub omakorda kolm peatükki. Matemaatika tööraamatud on koostatud lähtuvalt riiklikust õppekavast, samas on püütud üldpädevusi tuua õpilastele tuttavasse keskkonda. Autorite eesmärk on säilitada ja ergutada laste loomulikku uudishimu kõige neid ümbritseva, sealhulgas matemaatika vastu. Ka rutiinne arvutamisoskuse treenimine on põimitud Jutulinna ja igapäevaelu lugudega.

  • Lihtne struktuur.
  • Iga tunni materjal mahub paarislehele.
  • Iga teema lõpeb kordamisega.
  • Kordamisülesannete osa tööraamatute lõpus.
  • Lisaülesanded ja -materjalid õpetaja veebitöökavas.

Jutulinna sarjast 

Jutulinna 2. klassi ja 3. klassi õppekomplekti ühendab Jutulinna keskkond ja tegelased, mis on justkui pärismaailma mudel, kus tegutsevad sõbralikud ja ettevõtlikud inimesed. Jutulinnas on kool, raamatukogu, muuseum, kohvik, kauplus, vabrik, ajalehetoimetus jm. Jutulinna õppekomplekti peategelased on Kaisa ja Madis ning õpetaja Villem, kes armastab väga loodust ja mälumänge. Kaisa ja Madise argipäevatoimetused ja seiklused ühendavad erinevate ainete õppimise omavahel lõimitud tervikuks. Samas on kõigi ainete õppematerjale võimalik kasutada ka eraldi. 2020. aastal lisandus sarja ka 1. klassi aabitsakomplekt.


Autoritest

Kätlin Vainola on lastekirjanik ja ajakirja Hea Laps peatoimetaja. Ta on töötanud emakeele ja kirjanduse õpetajana, viinud läbi loovkirjutamise õpitubasid, valmistanud õppematerjale ning töötanud kirjastuses Maurus algklasside toimetajana. Kätlin on Jutulinna õppekomplekti idee algataja ja üks autoritest.

Kaja Kivisikk töötab Tartu Descartes’i koolis klassiõpetajana 1984. aastast. 2003. aastal tunnustati Kajat Tartu linna aasta õpetaja tiitliga. Kaja on olnud Lugemispesa projektijuht ning viinud läbi hulgaliselt lugemisalaseid koolitusi nii õpetajatele kui ka lastevanematele. Kaja on 2004. aastast Tartu linna Lugemispesade kokkutulekute korraldaja ning ühtlasi raamatu „Mängud lugemispessa“ (Koolibri) autor.

Heli Prii on Paide Hillar Hanssoo põhikooli kogenud klassiõpetaja. Ta on juhendanud auhinnatud õpilastöid ning olnud koolitaja laste lugemishuvi edendamise teemal. Ta on Eesti lugemisühingu juhatuse liige ja üleriigilise projekti „Väikesed kodu-uurijad“ algataja ja üks teostajatest. Heli on Järvamaa klassiõpetaja preemia ning linna hariduspreemia laureaat.

Elina Sildre on vabakutseline illustraator ja koomiksikunstnik. Ta on teinud illustratsioone enam kui kolmekümnele raamatule ja perioodilisele lasteväljaandele. Elina illustreerib kõiki Mauruse materjale, kus tegutsevad vahvad Jutulinna tegelased.

Regina Reinup on kogenud matemaatikaõpetaja, kelle õpingud Tallinna ülikooli doktorantuuris on keskendunud matemaatika didaktikale. Regina on kirjastuse Maurus matemaatika õppematerjalide toimetaja.

Maarika Männil on bioloog, kauaaegne loodusõpetuse, bioloogia, terviseõpetuse ja uurimistöö aluste õpetaja. Ta on juhendanud vabariigi teaduspreemiaga auhinnatud õpilastöid ja rahvusvaheliste olümpiaadide laureaate. 2011. aastal tunnustati Maarikat Järvamaa aasta õpetaja tiitliga. Praegu töötab ta keskkonnahariduse spetsialistina, et ise praktiseerides innustada õpetajaid õuesõpet kogemusõppena läbi viima.

Anneli Laasi on üle 20 aasta õpetanud nii lastele kui ka täiskasvanutele maalimist, ühtlasi kirjutanud ja illustreerinud kolm käsiraamatut algklasside õpetajatele. Praegu on ta vabakutseline lektor, kes õpetab akvarellmaalitehnikaid ja botaanilist maali. Anneli ja kirjastuse Maurus koostöös on valminud 3. klassi loodusõpetuse tööraamat.

Riina Meidla on Märjamaa gümnaasiumi inimeseõpetuse ja võõrkeelte õpetaja ning Punase Risti
esmaabiõpetaja. Ta on inimeseõpetuse vabariikliku olümpiaadi ülesannete koostaja ja õppevara retsensent.

Ülle Säälik on haridusteaduste doktor, Tartu ülikooli Narva kolledži psühholoogia ja pedagoogika lektor. Ta on töötanud 14 aastat C. R. Jakobsoni nimelises Torma põhikoolis inimeseõpetuse ja inglise keele õpetajana. Ülle on olnud maakondlike ning ülevabariigiliste inimeseõpetuse olümpiaadi tööde koostaja.

 


Haridusasutustel palume tellimuse esitada tellimiskeskkonnas: tellimine.kirjastusmaurus.ee
Eraisik saab tellimuse esitada kodulehel: kirjastusmaurus.ee/oppeaine/algopetus/jutulinn/iii-klassi-komplekt-jutulinn/